31. 07. 2017

Een en al oor voor SonicPicnic

Zoals wel vaker kloppen opdrachtgevers aan met de vraag of we de website een kleine update willen geven. Om na een aantal bakkies koffie met een geheel ander strijdplan het pand te verlaten. Dat heeft alles te maken met de snelle ontwikkeling die het internet, en daarmee de ontwikkeling van websites, doormaakt. Als bedrijf moet je bij de tijd zijn. Dat geldt zeker voor online.

De website van SonicPicnic, een collectief van componisten en sounddesigners, ging al heel wat jaartjes mee. Ze waren dan ook erg gehecht aan hun platform: de kleuren, het portfolio en het logo. Zo ook hun klanten. Op de nieuwe website hebben we die herkenbaarheid teruggebracht en in een veel moderner jasje gestoken. Het blauw, groen, geel en rood is feller. De grote blokken op de homepage maken het navigeren eenvoudiger.

Zowel op de homepage als in de menustructuur is nu duidelijk te zien wat SonicPicnic doet. Ze maken bijvoorbeeld soundtracks voor reclames en tv-programma’s, maar ook voor computergames. Tussen deze twee takken van sport is een onderscheid gemaakt. Beide hebben een eigen landingspagina. De filter over de blokken, waardoor het effect van heel veel kleine stippen ontstaat, roept een audiogevoel op.

Sonic Picnic wilde graag een niet-alledaags lettertype. Iets wat aansloot op het lettertype in het logo. Daar moesten we even voor gaan zitten, want teksten moeten natuurlijk wel leesbaar blijven. Het resultaat is een tikkie futuristisch, iets met ruimteschepen denk je al snel. Een beetje vreemd maar wel lekker. Wat opvalt, is dat de letters B en R bijvoorbeeld niet helemaal dicht zijn.

Kijk – en luister vooral – eens op de spiksplinternieuwe website. Je hoort en ziet vast en zeker iets bekends voorbijkomen, zoals de tune voor het VPRO-programma Tegenlicht.