24. 01. 2017

Hoe we je online verleiden en aansporen

 

Leestijd 2 minuten

Hoe we je online verleiden en aansporen
Dat we bij het ontwerpen van websites werken met MBTI las je in onze vorige blog vier typetjes om beter te ontwerpen. Hoe dat er vervolgens online uitziet, gaan we je nu vertellen. Want bij Studio Maker draait het uiteindelijk om maar één ding: mooie dingen maken. Hieronder een aantal trucs waarmee we bezoekers aansporen tot actie.

 

 

VasteState
De nieuwe website van vastgoedmanager VasteState moest aantrekkelijk zijn voor drie groepen gebruikers: gemeenten/bedrijfsleven, huurders en betrokkenen. Voor elke groep bedachten we een zogeheten user story, een korte beschrijving van de behoefte. Zo wil een gemeente weten welke diensten VasteState verleent. En huurders willen weten wat het aanbod is en hoe contact gelegd kan worden.

Het resultaat is een homepage, opgedeeld in blokken. De snelle beslisser wordt dus op zijn wenken bediend. Een groot blok verteld waar VasteState voor staat. Ernaast een blok waarin een bezoeker meteen kan zien welke werkzaamheden actueel zijn. Call-to-actions staan daar weer onder. Wil je snel informatie? Bel of mail ons dan, sporen we aan.

Omdat VasteState lange relaties aangaat met opdrachtgevers is persoonlijk contact belangrijk. Elk project is dan ook gekoppeld aan een specialist, met daarbij een citaat. Hiermee spelen we in op bezoekers die zich laten leiden door emotie.

 

 

Interparking
Voor de nieuwe parkeergarage (1200 plekken) van Interparking onder de Rotterdamse Markthal, fabriceerde Studio Maker de website. Om dagjesmensen en toeristen, die met de auto naar de stad komen, te interesseren voor de parking is gebruikgemaakt van hoogwaardig beeldmateriaal, ook van de omgeving. Dit zorgt ervoor dat ze rondneuzen op de site, alvorens een product te kiezen.

Voor de snelle beslissers staan op de homepage alle producten vermeld, inclusief foto en de vermelding dat ze direct kunnen boeken. Voor dit type gebruiker zijn zaken als de prijs en afstand in tijd en kilometer belangrijk. Onderaan de pagina, in de footer, staan de voordelen van online reserveren genoemd.

Omdat een deel van de gebruikers een parkeerplek pas op de weg ernaartoe boekt, is voor een duidelijke, grotere weergave op mobiele apparaten gekozen. Hierin zijn de foto’s weggelaten, zodat alle producten onder elkaar staan. Kortom, in een oogopslag een goed overzicht.

 

GeniusTravel
Voor GeniusTravel ontwikkelde Studio Maker een app waarmee je vliegreis en hotel samen kunt boeken. De gebruiker stelt zijn reis zelf eenvoudig samen door te swipen. In het beginscherm wordt de rappe beslisser direct verleid om mee te gaan in de aanbevelingen die Genius voorschotelt. De beslisser op basis van feiten zal juist uitvoerig kijken naar de uitklapbare vlucht- en hotelinformatie bij de selecties die hij zelf heeft gemaakt. Het gegeven dat GeniusTravel aangesloten is bij Booking en Skyscanner zal de emotionele gebruiker geruststellen.

Ben je nieuwsgierig naar wat we voor jou in petto hebben?

Laat het dan effe weten. We helpen je graag verder.