03. 04. 2017

Read all about it

In de centrale hal van het Groot Handelsgebouw (GHG) zit sinds kort een boekenuitruil. Na het vertrek van de sigarenboer bleef er namelijk een leeg plekkie over. Da’s natuurlijk zonde, vandaar dat de beheerder met het leuke boekenidee op de proppen kwam.
Het GHG vroeg ons de huisstijl ervan vorm te geven. Ook dachten we mee over de naam. Want iets simpelweg ‘boekenhoek’ noemen op een locatie met zo’n hoop internationale allure: dat moet beter, niewaar?

Het werd Book Central, in het Engels dus. Een plek waar huurders en bezoekers van het GHG hun uitgelezen boeken kunnen achterlaten en nieuwe meenemen. Hartstikke deeleconomie dus.
De branding mocht anders uitpakken dan het rode van het GHG. Studio Maker ging voor zwart met een beetje goud en koper. Lekker opvallend. Het logo van het Groot Handelsgebouw plaatsten we ernaast voor de herkenbaarheid.
Op het grote raam is een raamsticker met witte tekst aangebracht. Daarop staat in het kort uitgelegd het hoe en wat. Alle boeken in Book Central krijgen een sticker, zodat ze weer terug worden gebracht. Deze stickers, die ontwierpen we ook.

 

Heb je al trek in een boek?

Loop dan eens binnen via de ingang aan het Stationsplein.