15. 03. 2016

Huisstijlen doe je zo

Je kent ze wel: die blauwe envelop op de deurmat en de rondrennende hamsters tijdens de Appie-kortingsweken. Maar ook de lachende e’tjes op een welverdiend groen flesje pils of de gele M op metershoge palen langs de snelweg.

Het zijn de uitingen van sterke merken. Onderdelen van een huisstijl die door een stel knappe en creatieve koppen zijn bedacht en vormgegeven. Gegoten in een kleurtje, typografie en opmaak waardoor de doelgroep van de organisatie direct wordt gegrepen.

Een bedrijf zonder passende huisstijl is als een dieselauto waar je benzine in gooit. Heel effe gaat het, maar al snel draait de hele bende de soep in. Bij Studio Maker besteden we daarom veel aandacht aan de ontwikkeling van identiteit en uitingen op maat.

“Wie ben je?” vragen we. “Wie wil je zijn?” ook. We bekijken wat je goed vindt, en niet. We ontwerpen, overleggen met je en schaven bij. Laten wat we samen ontwerpen, landen op de website, verpakkingen en visitekaartjes.

Want dat logo hè, daar moet toch iedereen het direct Spaans benauwd van krijgen? Zoals bij de plof op de mat van die blauwe envelop, waarvan de vlekken je spontaan in de nek schieten. Maar dan op een positieve manier.

Bij Studio Maker begeleiden we dit proces van voor tot achter. Zodat je de deur uitgaat met een huisstijl die aanpreekt én aansluit. Simpeler kunnen we het niet maken.