07. 02. 2012

Meer bezoekers op jouw site of blog

Heb je een mooie, interessante website of blog? Dan is het natuurlijk erg belangrijk dat deze ook door een groot publiek gezien en gelezen wordt. Je wilt (meer) bezoekers op je website of blog? Hoe doe je dit? Waar haal je de bezoekers vandaan? Hoe vinden ze jou?

In dit artikel kijken we hoe je meer bezoekers op je website kunt krijgen. Ik ga bespreken hoe je content, lokkers, social media, seo, sea, persoonlijk contact & andere bloggers in kunt zetten om je bezoekersaantallen te doen stijgen.

Content & Lokkertjes – 16 Bruikbare Tips

We bespreken de inhoud van je bericht en hoe je bezoekers kunt ‘lokken’.

De content

Schrijf goede berichten – Het internet staat bol van de artikelen, daarom moet jij je onderscheiden en kwalitatief goede berichten schrijven die boven de middenmoot uitkomen. Zorg dat jouw artikel een ‘must read’ is!

Schrijf méér berichten – één interessant bericht op je website is niet voldoende, zorg voor voldoende content om je bezoekers vast te houden .

Probeer de eerste te zijn – Als mensen naar een bepaald onderwerp zoeken waar nog niet veel over geschreven is dan is de kans vrij groot dat jij gevonden wordt.

Schrijf eens lekker controversieel – je hoeft niet altijd dezelfde mening te hebben als de grote massa. Je valt extra op!

Maak Lijstjes – Mensen zijn dol op top 10 top 20 etc. lijstjes (zoals het bericht dat je nu aan het lezen bent). Neem een onderwerp waar jij veel over kan vertellen en maak een mooie lijst!

Onweerstaanbare Berichttitels – Zorg dat je headers, koppen & titles uitnodigen om verder te lezen.

Maak het aantrekkelijk – Kies de juiste lettertypes, illustraties en afbeeldingen. De vormgeving en content moet uitnodigen om te lezen.

De inleiding – Na de titel moet ook je inleiding een uitnodiging zijn om het gehele artikel te lezen, je moet bezoekers overhalen om je blog verder te bekijken, zorg dus voor een interessante inleiding voor elk artikel.

Lokkertjes

Geregelde Nieuwsbrieven – Zo komt jouw bezoeker geregeld weer terug. Ook al zijn je misschien even vergeten, op deze manier breng je jezelf toch weer onder de aandacht.

e-Book – Heb jij een e-book of pdf die iedereen gelezen móét hebben? Bied deze dan aan in ruil voor een inschrijving op je nieuwsbrief of een follow op je twitter of facebook pagina.

Video – Stel je bedrijf en jezelf aan de wereld voor in een video op YouTube. Maak een tutorial video over een programma, app, website met CamStudio. Begin een Podcast in iTunes.

Competitie – Schrijf een wedstrijd uit, de prijs hoeft echt niet direct een koelkast of cabrio te zijn.

Persbericht – Ga je verhuizen? Uitbreiden? Heb je een bijzonder project? Schrijf een persbericht en biedt deze bij de verschillende (internet) persbureaus aan. Dit zou je weleens een hoop publiciteit kunnen opleveren. Vergeet uiteraard niet om je link in het bericht te vermelden.

Directory’s – Directory’s zijn een soort online gouden gids van websites, ingedeeld in relevante categorieën. Vind relevante directory’s voor jouw website en voeg jouw site toe. De regel is hier hoe relevanter de directory voor jouw website, hoe beter.

E-mail handtekening – Zorg dat je onder elke e-mail een link naar je website, twitter, facebook & LinkedIn in je handtekening plaatst.

Advertenties – Pay Per Click advertenties in Google AdWords etc. kunnen je snel en veel bezoekers bezorgen. Elke klik kost geld dus zorg dat je je budget verstandig gebruikt, kies voor specifieke en relevante zoekwoorden.