15. 10. 2015

WordCamp NL meet-up: Je bent een loodgieter of niet…

Op zaterdag 26 september vond in Utrecht weer eens een WordCamp NL event plaats. Dat is een evenement waarbij WordPressers uit het hele land elkaar ontmoeten om nieuwe technieken, marketingtruucjes en andere hele interessante zaken door te nemen.

Mario en Hadassa zijn al een aantal keer bij zo’n evenement geweest, voor mij was het de eerste keer. In eerste instantie dacht ik dat daar als ontwerper niets te zoeken had (veels te technisch allemaal), maar dat bleek niet het geval. Ik heb er zelfs een hele hoop opgestoken. Vooral een talk van WordPresser Luca Sartoni sprak mij erg aan. Hij gaf een marketingles met als titel “Why the plumber always wins”.

Luca haalde het voorbeeld aan dat Donald Trump, als schatrijke stinkerd, een website liet maken voor drie dollar (echt gebeurd!). En dat dit iets is wat wij in ons vakgebied vaak zien: mensen kiezen vaak voor de goedkoopste oplossing. Hij vergeleek die goedkope alternatieven met loodgieters. Bij loodgieters vraagt bijna geen enkele klant wat voor technieken en materialen hij gebruikt en of hij ook een muurtje kan neerzetten. Ze willen dat de lekkende kraan gerepareerd wordt. Het liefst zo snel en goedkoop mogelijk. Hierdoor kan het voorkomen dat een klant met een slechte loodgieter te maken krijgt en dat de goedkope oplossing uiteindelijk toch veel duurder uitvalt.

Het advies van Luca: je moet als professional weten waar je kwaliteiten liggen en jouw klanten hiervan overtuigen.  

Luister hieronder naar de inspirerende talk van Luca: